Tuesday 30 July 2013

Lagi kes hina Islam? Ucapan Hari Raya Aidilfitri bersama anjing dengan tema takbir raya

Posted By: TTO Admin - 30.7.13

Hari ini sekali lagi heboh laman sosial apabila satu video dimuatnaik dan disebarkan mengenai seorang lelaki yang mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri dengan tema Takbir Raya bersama tiga ekor anjingnya. Mungkin tujuan asalnya mahu mempromosikan anti-racism namun tidak kena pada tempatnya.

Anjing terbabit dibasuh dan dilap dengan penuh kasih sayang sebelum dihidangkan dengan kuih raya di atas meja sebelum diakhiri dengan ucapan Aidilfitri.

Antara komen didalam Facebook

Rata-rata komen mahukan si pembuat video tersebut dikenakan tindakan sama seperti yang diterima oleh pasangan kontroversi Alvin dan Vivian.

Namun, Admin telah membuat semakan laman blog lelaki berkenaan pada alamat http://www.cekap.org. Domain tersebut bukan lagi kepunyaan lelaki itu. Sebaliknya telah berpindah ke blog percuma di alamat http://anjingcekap.blogspot.com. Blog itu tidak lagi dikemaskini dan post terakhir ialah pada 4 Ogos 2010.

Artikel terakhir dalam blog cekap
Hasil pencarian google telah membawa admin ke akaun youtube lelaki bernama Chetzyusof. Video yang dikatakan menghina Islam itu sebenarnya telah diupload pada 6 September 2010 dengan tajuk "Iklan Raya 2010". Melihat kepada ruangan komen, memang ramai yang tidak berpuas hati dan dan tidak kurang juga yang mengutuk video tersebut. (Ruangan komen dan butang like/dislike telah di disabled kan oleh Chetzyusof)


Melalui info, Chetzyusof merupakan seorang Melayu beragama Islam. Dengan sedikit research, jika membaca post-post terbaru di Facebook Personalnya, Chetzyusuf memang amat obses dengan anjing.  Kini dia menjadi seorang pelatih anjing dan menawarkan khidmat latihan anjing di sekitar lembah Klang dengan mengikut tips-tips yang diberikan.

Mungkin kerana kurang pengetahuan dan keliru dengan Islam, dia bertindak menerbitkan video tersebut. Umat Islam tidak harus cepat melatah, biarlah pihak berkuasa yang menjalankan siasatan.

Lagipun video ini telah lama dimuatnaik, agak pelik pada 2010 tiada sebarang tindakan dikenakan jika lelaki ini terbukti bersalah.

Video


Sumber : FB

UPDATE

1) Who is Chetz Yusof



2) Informasi Chetz Yusof

Servis Latihan untuk anjing


Pekerjaan kini: Pelatih Anjing
Kerjaya: Engineer, Usahawan
Asal : Kuala Lumpur
Umur : 38 Tahun
Agama: Islam

Laman FB Personal- https://www.facebook.com/chetzyusof
Laman Page Cekap - https://www.facebook.com/cekap
Website/Contact - http://chetztogom.com/legend/contact/


3) Chetz Yusof bukanlah seorang lelaki sebaliknya adalah seorang wanita. 
Female Magazine - August 2011
4) Chetz Yusof telah ditahan pihak polis bagi membantu siasatan.

5) Chetz Yusof telah dibebas hari ini (Jumaat).

KONGSI

& Komentar

Disclaimer TTO Media

Copyright © 2013 Tengok TV Online™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Powered By Blogger | Published By Pro Templates Lab