Wednesday 24 July 2013

Beregu Badminton Thailand bertumbuk dalam kejuaraan Final Terbuka Kanada 2013

Posted By: TTO Admin - 24.7.13

Para peminat badminton seluruh dunia terkejut apabila melihat kejadian pergaduhan antara dua pemain badminton dari Thailand dalam perlawanan Akhir beregu lelaki terbuka Kanada.

Ketika pertukaran gelanggang antara kedua beregu, Bodin Issara telah menolak Maneepong Jongjit, bekas rakan beregunya yang dipisahkan Januari tahun ini. Issara telah mengejar Jongjit sehingga ke gelanggang sebelah dan menumbuk serta menendangnya beberapa kali.

Akibat pergaduhan itu, kedua-dua beregu telah dibatalkan penyertaan mereka. Perseketuan Badminton Dunia(BWF) sedang menjalankan siasatan mengenai kejadian itu dan dirujuk ke Jawatankuasa Tatatertib.

Seorang pemain badmin Professional mengatakan setelah melihat insiden itu dia merasa amat terkejut dengan konfrontasi antara kedua-dua pemain.

Polis Richmond telah dipanggil ke tempat kejadian, tetapi pegawai yang berada di dalam dewan Richmond telahpun menyuraikan keadaan. Tiada sesiapa yang didakwa dalam pergaduhan itu.

Pemain-pemain lain berharap insiden dalam perlawanan itu tidak melambangkan permainan Badminton yang sebenar sehingga boleh memberikan imej buruk kepada sukan tersebut.

Video


1) Versi Asal

2) Ulasan dan Kamera dari perspektif berbeza

KONGSI

& Komentar

Disclaimer TTO Media

Copyright © 2013 Tengok TV Online™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Powered By Blogger | Published By Pro Templates Lab