Thursday 30 January 2014

Anggota badan hancur bertaburan kes langgar lari di PLUS

Posted By: TTO Admin - 30.1.14
KUALA LUMPUR: Kepala, kaki kiri, badan dan tangan bertaburan di KM317 berhampiran Tapah manakala cebisan daging, tulang dan kaki kanan ditemui di susur keluar ke Ipoh di KM274.2 Lebuh raya Utara-Selatan (PLUS), dalam satu nahas ngeri pada awal pagi Rabu.

Menurut laporan akhbar Harian Metro, mangsa Ahmad Mahamud, 25, yang menunggang motosikal terlibat dalam kemungkinan satu kes kemalangan langgar lari yang menyebabkan tubuh mangsa diseret sejauh 43 kilometer.

Mangsa langgar lari
Mangsa ketika itu dikatakan dalam perjalanan dari rumah keluarganya di Kampung Baru Majidi, Serdang, Kedah ke tempat kerja di kilang PROTON Tanjung Malim.

Cebisan tubuh mangsa dan bangkai motosikal ditemui pekerja PLUS yang kemudian menghubungi polis ekoran tidak menemui badan manusia berhampiran lokasi penemuan.

Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Ipoh Deputi Superintendan Wan Sharuddin Wan Omar berkata kepada Harian Metro, polis dan pekerja PLUS kemudian meyusuri laluan lebuh raya arah selatan bagi mencari tubuh mangsa.

“Mangsa dipercayai dilanggar kenderaan berat yang masih gagal dikesan sehingga kini, dan polis masih menjalankan siasatan lanjut sama ada ia kemalangan biasa atau ada juga kemungkinan ia kes langgar lari,” tambah beliau.

Polis meminta orang ramai yang menyaksikan kejadian supaya menghubungi mana-mana balai polis berhampiran bagi membantu siasatan. -Awani

KONGSI

& Komentar

Disclaimer TTO Media

Copyright © 2013 Tengok TV Online™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Powered By Blogger | Published By Pro Templates Lab