Thursday 4 June 2015

Puan Kalsom dedah kes penipuan pasangan jual anak di Facebook

Posted By: TTO Admin - 4.6.15

Jika anda masih ingat dengan screenshot seorang lelaki yang menawarkan bayi dalam kandungan untuk dijadikan anak angkat, rupa-rupanya ia adalah satu kes penipuan. Puan Kalsom yang berasal dari Kedah, berniat untuk menyelamatkan bayi ini tampil mendedahkan penipuan pasangan tersebut. Baca lagi:

Assalamualaikum, saya Kalsom dari Kedah. saya mohon jasa baik pihak admin page ini untuk menyiarkan kisah penganiayaan terhadap saya dan keluarga.

kisahnya bermula apabila saya bersetuju menolong seorang wanita bernama SUZEYANA BINTI JAAPA (NO IC : 870624-01-5040) untuk mengambil dan menjaga anak tidak sah taraf yang dikandungnya setelah melihat post di laman facebook bapak kepada bayi yang dikandungnya yang bernama ABDUL HAKIM BIN HAMDAN (NO. IC : 900612-04-5079).

Niat saya adalah untuk menyelamatkan bayi tersebut atas kekhuatiran mereka akan membuang bayi tersebut jika tidak menemui orang yang sanggup menjaganya atas rasa ihsan kepada mereka saya ada menghulurkan sejumlah wang ringgit untuk menolong mereka yang kesempitan wang dalam membayai segala kos rawatan si ibu sehingga bersalin.

Pada 30.05.2015 (sabtu) pukul 8.30 pagi ABDUL HAKIM BIN HAMDAN (NO. IC : 900612-04-5079) telah menghubungi saya melalui panggilan telefon memaklumkan bahawa SUZEYANA BINTI JAAPA (NO IC : 870624-01-5040) telah melahirkan bayi tidak sah taraf mereka. Justeru, saya dan keluarga dari Kedah telah bertolak ke Melaka dimana semasa dalam perjalanan ABDUL HAKIM BIN HAMDAN (NO. IC : 900612-04-5079) telah mendesak saya memasukkan sejumlah wang ke dalam akaunnya

(ABDUL HAKIM BIN HAMDAN akaun MAYBANK No. 104124030519) sebanyak RM800.00.

Saya tidak mengendahkan permintaannya kerana saya mahu melihat bayi dan ibunya terlebih dahulu. Untuk pengetahuan saya dan keluarga bertolak dari Kedah pada pukul 2.00 PM dan sampai di Melaka pada pukul 7.45 PM. Kami menunggu ABDUL HAKIM BIN HAMDAN (NO. IC : 900612-04-5079) di depan MAYBANK Ayer Keroh Melaka seperti yang diarahkannya.

Setelah berjumpa dengan ABDUL HAKIM BIN HAMDAN (NO. IC : 900612-04-5079), dia sekali lagi mendesak dan marah2 kerana kami tidak mahu menyerahkan wang seperti yang diminta kerana kami mahu melihat kewujudan bayi terlebih dahulu atas desakannya kami menyerahkan ke tangannya RM800.00 dan dia menyuruh kami mengekori keretanya dari belakang untuk berjumpa ibu dan bayinya. Malangnya dia telah melarikan diri dan menipu kami.

Kami telah pergi ke rumahnya yang beralamat No. 11 Jalan BJ 27, Taman Bertam Jaya, Cheng, 75260 Melaka, Melaka seperti tertera di icnya dan kami dapati rumah tersebut kosong tidak berpenghuni.

Di sini saya sertakan IC lelaki dan perempuan penipu tersebut berserta gambar2 mereka dan memohon jasa baik pihak admin memviralkan post kerana saya sedang mencari ibu bapa perempuan dan lelaki tersebut yang tidak mengetahui tentang kewujudan cucu yang baru dilahirkan tersebut.

Kami juga tidak mahu orang lain turut ditipu oleh kedua-dua orang penyangak ini yang pandai memujuk rayu dan meminta simpati orang. Diharap dengan viralnya post ini tiada lagi orang lain yang tertipu seperti kami sekeluarga.

SCREENSHOT WHATSAPP- Perbualan antara Puan Kalsom dengan Abdul Hakim:







Gambar-gambar pasangan penipu:






KONGSI

& Komentar

Disclaimer TTO Media

Copyright © 2013 Tengok TV Online™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Powered By Blogger | Published By Pro Templates Lab