Thursday 27 February 2014

Pasangan kekasih maut motor dirempuh. Teman wanita update status kematian dalam Facebook

Posted By: TTO Admin - 27.2.14

Sungai Petani: “Saya melihat sebuah kereta berpusing-pusing akibat hilang kawalan lalu melihat satu objek melayang dan terhempas atas jalan. Ketika itu, saya baru sedar dia rakan wanita yang baru ditemui sebelum itu.”

Begitu kata Sohimi Fatah, 24, rakan kepada pekerja kilang, Azwan Shah Ishak, 25, dan teman wanitanya, Norfaezah Budiman, 21, yang maut apabila motosikal yang mereka naiki dirempuh kereta di Kilometer 56, Jalan Alor Setar-Butterworth, di sini, semalam.

Kejadian berlaku jam 2.45 pagi mengakibatkan Norfaezah mati serta-merta di tempat kejadian, manakala teman lelakinya meninggal dunia di Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) pada jam 10.30 pagi selepas bertarung nyawa lebih tujuh jam.

Ketika kejadian, kedua-dua mangsa baru selesai menikmati nasi lemak, dalam perjalanan dari arah Bandar Sungai Petani menuju ke Legenda Height, manakala kereta PROTON Wira yang dipandu seorang anggota polis dari arah sama.


Sekumpulan pemuda menyerang anggota polis yg tidak bertugas kerana melanggar Norfaezah Budiman dan teman lelakinya semalam 

Status Facebook Norfaezah seolah duga kedatangan ajal

"Mungkin esok namaku Arwah. Hari ini aku berpakaian cantik dan mewah, mungkin esok aku akan pakai kain kafan. Hari ini aku berpijak di atas tanah, mungkin esok aku duduk di bawah tanah." "Hari ini aku boleh mandi sendiri, mungkin esok orang lain yang akan memandikan aku. Hari ini aku bahagia bersama orang di sekelilingku, mungkin esok aku akan bersendirian di sana. Andai kata hari ini hari terakhir aku hidup di dunia, ampunkanlah salah dan silap aku sepanjang perkenalan kita. Sekiranya aku pergi, sedekahkanlah al-Fatihah sebagai tanda kau merinduiku.”


Demikian bait-bait puisi yang dimaksudkan Norfaezah Budiman, 21, melalui akaun Facebook miliknya yang dikemas kini 10 Februari lalu merupakan petanda seolah-olah mengetahui bahawa dia akan pergi buat selama-lamanya. Status tersebut mendapat reaksi orang ramai setelah Norfaezah meninggal dunia awal pagi semalam ketika membonceng motosikal sebelum dirempuh sebuah kenderaan lain dalam kejadian di Lagenda Heights, Sungai Petani. 

Ibu mangsa, Sarina Abu Othman, 49, dari Flat Paya Nahu berkata, anak kedua dari enam beradik itu sempat berpesan supaya ibu menjaga bapa selain adik bongsu berusia tujuh tahun sebelum beredar ke rumah sewanya tidak jauh dari situ.

“Dia peluk saya, belai dan sandar di badan saya, apabila ditolak, dia kata biarlah dia nak bermanja dan meminta saya jangan ke mana-mana serta menemaninya,” katanya.

Sebelum pulang ke rumah sewa, Norfaezah ada memberi RM5 kepadanya dengan berkata, duit berkenaan untuk kegunaan ibunya ke tempat kerja. Sarina berkata, sebelum pulang, dia seolah-olah melihat lambaian Norfaezah kelihatan sayu dan rupa-rupanya itu petanda ajal dia akan pergi buat selama-lamanya.

Bagaimanapun, katanya dia terkilan kerana Norfaezah ada meminta supaya dia menghantar makanan tengah hari kepadanya kelmarin ketika sedang bekerja di sebuah kedai telefon bimbit namun tidak dapat berbuat demikian kerana tiada kenderaan.

Kredit: Harian Metro/Sinar Harian

KONGSI

& Komentar

Disclaimer TTO Media

Copyright © 2013 Tengok TV Online™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Powered By Blogger | Published By Pro Templates Lab