Thursday 27 February 2014

Punca "Bibik" kelar lehar dua beradik sampai mati didedahkan!

Posted By: TTO Admin - 27.2.14

Sungai Buloh: “Dia (pembantu rumah) memang rapat dan sangat menyayangi anak-anak, malah hubungan dengan ahli keluarga yang lain juga tiada masalah kerana kebolehannya berbahasa Mandarin,” kata bapa kepada kanak-kanak lelaki berusia 18 bulan Melvin, Selvan Joseph yang ditemui mati akibat dikelar pembantu rumah keluarganya di Taman Sri Putra, di sini kelmarin.

Selvan, 44, yang ditemui di Jabatan Forensik, Hospital Sungai Buloh berkata, dia tidak menyangka pembantu rumah yang dipanggil Agnes itu tergamak membunuh anaknya yang masih kecil bersama anak tirinya, Koay Jia Hong, lima tahun.

“Saya masih tidak dapat menerima berita sedih ini dan masih tertanya-tanya punca Agnes bertindak demikian. Tolong beri saya masa untuk bertenang,” katanya yang mengulas lanjut.

Ditanya kemungkinan pembantu rumah itu didera dan melakukan perkara itu untuk membalas dendam, Selvan hanya memberitahu dia tidak tahu kerana sudah setahun tinggal berasingan dengan isterinya yang menjaga kedua-dua kanak-kanak berkenaan.

“Saya tinggal bersama keluarga di kawasan berhampiran, manakala isteri dan anak-anak pula tinggal bersama keluarganya di rumah itu termasuk dua adiknya. Saya difahamkan, sehari sebelum kejadian ini mereka ada keluar makan bersama-sama,” katanya yang bertugas sebagai perunding teknologi maklumat.

Siasatan polis mendapati pembantu rumah berkenaan tidak mempunyai sebarang dokumen pengenalan diri dan mula bekerja dua tahun lalu menggantikan rakannya iaitu bekas pembantu rumah keluarga terbabit.

Difahamkan, wanita berkenaan dipercayai bertindak demikian kerana tertekan dengan hidupnya yang tidak bebas dan sentiasa ‘berkurung’ di dalam rumah itu berikutan tiada pengenalan diri selain merindui dua anaknya di kampung. 

Dua kanak-kanak lelaki berusia 18 bulan dan lima tahun dikelar dengan pisau berasingan hingga mati oleh pembantu rumahnya sebelum wanita itu membunuh diri dalam kejadian di sebuah rumah dua tingkat.

Difahamkan, ketika kejadian, kedua-dua mangsa tinggal bersama pembantu rumah warga Indonesia itu yang berusia 30-an.

Pegawai Kedutaan Besar Indonesia, Dino Nurwahyudin berkata, pihaknya akan bekerjasama bagi mengenal pasti identiti wanita itu sebelum memaklumkan kepada keluarganya. -Harian Metro

KONGSI

& Komentar

Disclaimer TTO Media

Copyright © 2013 Tengok TV Online™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Powered By Blogger | Published By Pro Templates Lab