Sunday 3 May 2015

7 jawapan kepada yang cuba pertahan geng lumba haram Myvi (FMC)

Posted By: TTO Admin - 3.5.15
Seorang pengguna Facebook, Encik Nazmi tampil memberikan jawapan kepada yang cuba mempertahankan ahli Kelab Myvi Familia yang terlibat dalam insiden di Lebuhraya Duke. 

2 anak kecil ini jadi yatim piatu sekelip mata

Ramai pulak yg bijak pandai rase nak tegakkan benang yg basah. Meh tolong jawab dari ape yg saya selidik dr info dalam facebook.

Pertama. Report seorang saksi yang mengatakan geng2 myvi berlumbe sehingga menyebabkan kemalangan maut. Dimana dalam keterangan report beliau mengatakan myvi mencucuk kereta beliau dan berjaya memotong. 1 dr myvi hilang kawalan dan merempuh sisi kereta mangsa yang berada dihadapan beliau. Kerata mangsa hilang kawalan dan mengakibatkan terbalik dan berpusing.

Kedua. Apa yang sy tau. Sekiranya 1 kenderaan tu terbabit dalam kemalangan maut. Tidak boleh dialihkan atau meninggalkan kawasan kemalangan sekiranya tidak menghalang lalu lintas.ini kerana pihak polis akan mengambil segala detail kemalangan berpandukan keadaan. Sekiranya seperti yg berlaku. 1 dari myvi yang terbabit meninggalkan kawasan kemalangan boleh dianggap langgar lari.

Ketiga. Dengan angkuh nya salah seorang yg harus dipertanggung jawab dalam hal ni memberitahu ada orang dalam. Ini mencemarkan maruah badan kerajaan yg terlibat.

Keempat. Report dari group myvi amat simple dan tidak terperinci seperti repot seorang saksi kemalangan.report dari group myvi amat bercanggah dengan report saksi.

Kelima. Sekiranya ada perjumpaan dengan waris. Kenapa adik dari mangsa meminta sesiapa yang harus dipertanggung jawab berjumpa dengan beliau. Beliau update status pada 2 mei jam 21.52. (9.52 malam tadi.) Ini menampakkan tiada sebarang perjumpaan yng dibuat seperti di war2kan.

Keenam. Seperti kita sedia maklum. Sekiranya sesorang memandu dengan membawa isteri dan anak kecil. Logik akal dan boleh diterima pakai mengatakan beliau berlumba.

Ketujuh. Adakah persatuan atau kumpulan yg dinamakan fimilia myvi club (fmc) didaftarkan di r.o.s. sekiranya tidak didaftarkan. Menjadi 1 kesalahan menganjurkan 1 pertubuhan atau kumpulan yang tidak berdaftar. Pihak penganjur atau admin boleh diambil tindakan. Harap pihak berwajib siasat.

Adakah ini dikatakan pemandu myvi yang terbabit tidak bersalah?

Jadi pikir kan sendiri.. Yang mane bijak pandai tolong perbetulkan sekiranya saya salah selidik. Pihak berwajib tolong lah tegakkan keadilan dengan sejujurnya demi rasa kasih dan perihatin sesama manusia terhadap 2 insan yang tidak berdosa meratapi kehilangan ibu bapa dan adik diatas kesilapan orang lain yang mementingkan diri.

KONGSI

& Komentar

Disclaimer TTO Media

Copyright © 2013 Tengok TV Online™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Powered By Blogger | Published By Pro Templates Lab