Thursday 3 July 2014

Luahan anak peniaga jual kuih "PUKIS" di Bazaar Ramadhan

Posted By: TTO Admin - 3.7.14

Ramai yang geli hati dengan penyebaran satu gambar gerai di Bazaar Ramadhan yang menunjukkan nama juadah yang berbentuk lu-cah. Namun gambar tersebut ternyata palsu dan di edit oleh orang yang tidak bertanggungjawab.

Berikutan dengan penyebaran tersebut,  anak peniaga kuit Pukis itu tampil menjelaskan perkara sebenar seperti berikut:

Salam, sorry saya di sini mewakili family saya. Saya nak bagitau nama kuih itu PUKIS. Janganlah sesuka hati edit nama itu menjadi p**i.

Saya dapat tau dah banyak picture tu orang sebarkan. Parents saya sedih, ada juga orang yang buat macam tu. Lagi-lagi ada picture parent saya.

Kamu patut sokong produk makanan bangsa kamu sendiri, bukan menjatuhkan. Siapa yang tak pernah rasa tu beli la kat bazar ramadhan Sg Abang. Beli dan rasa.

Apa perasaan kamu bila orang buat macam tu pada family kamu? Marah tak? Sedih tak? Kuih itu dah banyak kat KL, kat Muar yang first time ada. Mana ada anak yang sanggup tengok orang sesuka hati buat macam tu kat perniagaan parent dia.

Korang nak ambil picture untuk promosikan, tak apalah. Janganlah sampai nak edit sampai buat semua orang keliru. Pandai-pandailah jawab kat akhirat nanti. Pape pun selamat menjalani ibadah. - Fitriey Hariyanie


KONGSI

& Komentar

Disclaimer TTO Media

Copyright © 2013 Tengok TV Online™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Powered By Blogger | Published By Pro Templates Lab