Saturday 3 August 2013

8 Gambar dalam kapal terbang mewah milik Sultan Brunei

Posted By: TTO Admin - 3.8.13

Sultan Brunei adalah salah seorang individu terkaya di dunia.Seluruh dunia sering memandang kekayaan Sultan Brunei kerana beliau mampu membeli barangan mewah yang tidak terfikir oleh orang kebanyakan. Salah satu pembelian terbarunya ialah Kapal A340 Airbus dengan harga $100 Juta (RM300 Juta). Jom kita saksikan keadaan dalam kapal terbang mewah ini.

1) Airbus A340 - Pesawat jet penumpang yang dibangunkan oleh Airbus SAS, adalah pesawat penumpang terpanjang di dunia dengan panjang 75.3 meter. Oleh kerana lebar sayap yang besar dan penggunaan bahan api yang tinggi A340-212, maka pesawat ini tidak dikomersialkan dan hanya 28 buat pesawat dikeluarkan, termasuk versi Sultan Brunei.

 2) Bilik Tidur mewah Sulan Brunei





3) Bilik Mesyuarat




4) Koridor pejalan kaki di dalam kapal


 5) Bilik Air termasuk singki bersalut emas

 

6) Sultan Brunei Hassanal Bolkiah kerap menggunakan Airbus A340-212, dan, menurut perisikan AS, untuk masuk ke dalam kapal itu adalah lebih rumit daripada memasuki bilik pelancaran senjata nuklear Amerika Syarikat.


7) Hassanal Bolkiah sejak lahir baginda dikelilingi kekayaan. Pada bulan Oktober 1967, pada usia 21 tahun, baginda mengambil alih sebagai Sultan Bolkiah Brunei. Negara kecil namun mempunyai hasil minyak yang begitu besar. Kini Baginda Sultan adalah pemimpin yang paling lama memerintah di dalam dunia.

KONGSI

& Komentar

Disclaimer TTO Media

Copyright © 2013 Tengok TV Online™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Powered By Blogger | Published By Pro Templates Lab