Tuesday 20 May 2014

Astro mohon maaf cuai siar mesej berunsur Iucah dalam Oh My English

Posted By: TTO Admin - 20.5.14
PETALING JAYA: Stesen penyiaran Astro memohon maaf atas kecuaian pihaknya sehingga mesej Twitter berunsur Iucah terlepas untuk tontonan umum dalam rancangan Oh My English musim ketiga (OME) pada Ahad lalu.

Jurucakap Astro berkata, akaun Twitter peminat telah digodam oleh individu yang tidak bertanggungjawab dengan tujuan bagi mencemarkan stesen televisyen berkenaan.

Kami kesal apabila dimaklumkan beberapa mesej akaun Twitter yang dikirim penonton dalam OME telah digodam sehingga menyebabkan mesej yang tidak diingini itu muncul dalam rancangan tersebut.

Screenshot yang tersebar

"Biasanya kami menerima puluhan ribu mesej Twitter setiap hari. Kami memohon maaf kerana mesej berkenaan dikeluarkan secara tidak sengaja,” kata jurucakap itu dalam satu mesej khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada mStar Online di sini pada Selasa.

Dalam kejadian Ahad lalu, seorang individu telah mengirimkan mesej menerusi Twitter untuk sairan Oh My English musim ketiga berbau Iucah yang ditujukan kepada Jibam, salah satu watak lakonan Akhmal Rizal.

Sementara itu Astro berkata, berikutan kejadian itu pihaknya akan mengawal dengan lebih ketat penyiaran mesej Twitter pada masa akan datang.

Astro juga turut menasihati orang ramai supaya berhati-hati dengan penggodam yang mungkin cuba mengambil kesempatan untuk melakukan sesuatu perkara buruk.


"Kepada semua peminat, kami ingin menasihati mereka supaya menjaga akaun Twitter masing-masing dengan selamat," katanya.

KONGSI

& Komentar

Disclaimer TTO Media

Copyright © 2013 Tengok TV Online™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Powered By Blogger | Published By Pro Templates Lab