Monday 24 November 2014

Punca sebenar Van Ambulans melawan arus di Lebuhraya Pantai Timur

Posted By: TTO Admin - 24.11.14

Satu video tersebar di mana detik-detik cemas seorang pemandu hampir melanggar van Ambulans yang melawan arus di laluan lorong laju di Lebuh Raya Pantai Timur. Mohd Syawwil Idham menceritakan kejadian itu bersyukur kerana terselamat daripada kemalangan buruk sekiranya beliau tidak sempat mengelak.
"Syukur pada kehadrat Illahi sebab bagi peluang untuk saya merasai nikmat kehidupan ini lagi.. Apa pandangan kawan2 semua, betul atau salah tindakan ambulans ini.. Pukul 1.30 petang tadi 23/11/2014 Tengah highway LPT,  Sebuah ambulans KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA RAUB No Pendaftaran W 7183 L melawan arus pada kedudukan lorong  laju (FAST LANE) tanpa membunyikan sebarang siren.. Syukur saya masih sempat mengelak dan brek emergency, mungkin tanpa bantuan ABS, mungkin kenderaan saya telah berpusing dan berlaku kecelakaan pda kami sekeluarga.. Mohon pihak kementerian yang terlibat untuk AMBIL SERIUS perkara ini.. Mungkin pada saya selamat sebab masih mampu mengelak.. Pada pengguna jalan raya yg lain bagaimana?? Mohon pencerahan daripada rakan2 yg pakar dalam hal ini.." 
Namun, seorang forumer telah mendedahkan punca sebenar mengapa pemandu Ambulan itu mengambil tindakan merbahaya sedemikian. Tulis beliau:


Walaubagaimanapun, sehingga ke saat ini pihak berkuasa termasuk Kementerian Kesihatan Malaysia masih belum mengeluarkan sebarang kenyataan rasmi mengenai kejadian itu.

KONGSI

& Komentar

Disclaimer TTO Media

Copyright © 2013 Tengok TV Online™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Powered By Blogger | Published By Pro Templates Lab