Monday 3 June 2013

Kenyataan Melampau, Pemilik "Blog Serius" hina Agong/Sultan Kedah?

Posted By: TTO Admin - 3.6.13
Admin TTO terkejut apabila berlegar di ruang Internet, seorang blogger "terkenal" Malaysia pemilik kepada blog Serius, dikatakan telah menghina dan merendah-rendahkan darjat agong, Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah di dalam akaun twitter milik beliau.

Screenshot tweeter blogger "blog Serius"
Setelah admin melihat sendiri screenshot yang diambil mengenai statement blogger "terkenal " ini, memang terdapat unsur merendah-rendahkan darjat Agong. Seolah-olah beliau menyamakan Sultan dengan Ahli politik yang mendapat elaun dan perlu bekerja untuk rakyat?


Dan paling mendukacitakan, Blogger "terkenal" ini seolah-olah menyamakan darjat sultan kedah dengan seorang pakcik anjing dan kucing liar?. Admin secara peribadi memang amat tidak bersetuju dengan statement blogger ini.

Rakyat Malaysia dan Rakyat Kedah khususnya, terpulang kepada anda untuk menilainya!

#UPDATE: Setelah mendapat tahu Pakcik Anjing Kedah merujuk kepada Pak Mie yang menjaga Anjing terbiar. Tetapi Admin tetap berpendapat kenyataan blogger tersebut amat mendukacitakan. Kenyataan seperti "agong is just a puppet" & "a waste of rakyats money" amat tidak patut dikeluarkan!

KONGSI

& Komentar

Disclaimer TTO Media

Copyright © 2013 Tengok TV Online™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Powered By Blogger | Published By Pro Templates Lab