Sunday 30 June 2013

6 Lukisan 3D menakjubkan hanya menggunakan Pensil

Posted By: TTO Admin - 30.6.13
Ramon Bruin adalah seorang artis berbakat mempunyai kebolehan mewujudkan ilusi optik yang amat menakjubkan. Beliau yang berpusat di Belanda mahir dalam airbrushing dan lukisan, tetapi seni yang paling menarik beliau hasilkan hanya dengan menggunakan pensil dan beberapa keping kertas.

"Seni itu saya gelar sebagai illusionism optik,  lukisan 3D seolah-olah muncul daripada kertas tersebut. Ia sudah tentu semuanya mengenai ilusi optik "Kata Bruin.

Dia menggunakan pelbagai kaedah untuk mencapai hasil yang diingini, termasuk teknik anamorphic -. Melukis imej terperinci dengan teknik yang kompleks dan akan kelihatan sangat realistik hanya apabila gambar dilihat dari sudut yang betul.

 "Perkara utama tentang seni saya ialah semua itu adalah gambar dan lukisan. Saya melukis mengikut satu perspektif dan setelah siap, saya akan mengambil gambar dari satu sudut tertentu, seluruh imej akan muncul seolah-olah lukisan itu real. Ia hanya dapat dilihat pada gambar. Anda tidak boleh melihat ia hidup "

Untuk membuatkan lukisan 3D beliau lebih menarik, beliau sering melukis pada beberapa keping kertas dan menambah prop seperti pensel dan tangannya sendiri.

KONGSI

& Komentar

Disclaimer TTO Media

Copyright © 2013 Tengok TV Online™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Powered By Blogger | Published By Pro Templates Lab