Thursday 23 October 2014

Video Iucah individu mirip Ustaz Azhar Idrus (UAI) pula tersebar

Posted By: TTO Admin - 23.10.14

Satu video Iucah dengan individu mirip pendakwah bebas terkenal, UAI pula kini tersebar di media sosial. Sebuah blog beralamat 1cilipadi.blogspot.com memuatnaik gambar-gambar screenshot video itu dengan tajuk "Ustaz mu tunggu Video datang!".

Ramai yang terkejut dengan penyebaran tersebut dan ramai juga yang mendakwa gambar tersebut diedit oleh orang yang tidak bertanggungjawab kerana warna kulit di bahagian badan dan kepala tidak sekata.

Walaubagaimanapun, gambar itu akan kekal menjadi pertikaian pengguna media sosial sehinggalah video screenshot pula itu dimuatnaik oleh pemilik blog itu kelak.

Penyebaran video lucah seumpama ini merupakan pertama kali di Malaysia yang mengaitkan seorang pendakwah terkenal. -Tengoktvonline

UPDATE: Menurut info yang kami terima, penyebaran ini dikatakan dibuat atas motif politik untuk mengalihkan isu-isu hangat yang sedang berlaku dan akan berlaku dalam masa terdekat. Ia juga dikatakan sengaja mahu membangkitkan perasaan marah pengikut sebuah parti politik seterusnya mendapatkan sokongan mereka dalam satu kes mahkamah individu terkenal yang bakal dibicarakan tidak lama lagi. 

UPDATE2: PENAFIAN

Pembantunya UAI, Zulkifli Wahab melalui Harian Metro berkata, ia adalah usaha terancang pihak tertentu untuk menjatuhkan golongan ulama selain cuba menggagalkan usaha penyebaran dakwah di kalangan umat Islam di negara ini.
"Bukan... jangan percaya.. itu adalah usaha terancang pihak tertentu untuk menjatuhkan bukan saja UAI tetapi juga golongan ulama di negara ini.

“Kebelakangan ini seperti sudah wujud trend untuk menjatuhkan golongan ustaz dan ulama ini.

"Ini kerana pihak yang berkenaan seperti tidak senang duduk apabila melihat masyarakat Islam di Malaysia sekarang semakin suka dan rajin ke majlis ilmu hingga program ceramah agama dan dakwah sudah menjadi fenomena sekarang.

KONGSI

& Komentar

Disclaimer TTO Media

Copyright © 2013 Tengok TV Online™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Powered By Blogger | Published By Pro Templates Lab