Friday 26 September 2014

Penemuan - Cium Pisang turun berat badan!

Posted By: TTO Admin - 26.9.14

Bentuk tubuh lansing dan menawan menjadi idaman kebanyakan wanita di luar sana. Malah, ramai yang sanggup berabis ribuan ringgit semata-mata mahu mencapat matlamat menjadi kurus.

Namun kini ada cara lebih mudah ditemui oleh sekumpulan pengkaji berpangkalan di Chicago, Amerika Syarikat. Mereka mendakwa bahawa hanya dengan mencium pisang sahaja boleh menurunkan berat badan.

Menurut laman web seriousfacts.com kajian telah dibuat oleh Smell and Taste Treatment and Research Foaundation dengan melibatkan seramai 3,193 wanita yang berlebihan berat badannya berusia 18 hingga 64 tahun.

Para Peserta diminta mencium (Menghidu bau) buah pisang, epal hijau, pudina dan vanilla sebanyak tiga kali ketika lapar.

Hasil kajian mendapati, bau buah pisang dan epal hijau menjadi aroma yang boleh membantu menurunkan berat badan.

Kajian selama enam bulan itu membuktikan responden boleh kehilangan 2 hingga 3 kilogram berat setiap bulan sekiranya menghidu bau buah-buahan tersebut.

Penyelidik turut menguji manfaaat daripada bau makanan dan ternyata terdapat bau tertentu yang dapat mengurangkan rasa lapar…

Mesti ramai yang mempertikaikan kajian ini kerana seakan tidak masuk akal. Namun, tidak salah mencuba mungkin ada yang berjaya menjadi kurus dengan hanya mencium pisang. Ingat, buah pisang sahaja. Tiada kaitan dengan "pisang itu" dan sewaktu dengannya. -TengokTVonline

KONGSI

& Komentar

Disclaimer TTO Media

Copyright © 2013 Tengok TV Online™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Powered By Blogger | Published By Pro Templates Lab