Wednesday 12 June 2013

Petani di China mencipta lengan "bionik" buatan sendiri!

Posted By: TTO Admin - 12.6.13

Apabila tidak mampu membeli lengan palsu yang agak mahal, seorang petani di Negara China mencipta sendiri lengan bionik tiruan daripada besi. Sun Jifa, dari Jilin wilayah China, kehilangan tangannya hampir sedekad yang lalu apabila terlibat dalam satu letupan ketika keluar memancing.

Selepas kemalangan itu, Sun hanya mampu membeli satu lengan bionik tiruan. Akibat kekurangan sumber-sumber yang diperlukan dan pengetahuan yang terbatas, beliau menghabiskan hampir sedekad yang membina pasangan sendiri lengan bionik.

Seperti yang anda dapat lihat dalam video, ciptaan beliau telah bertukar menjadi perniagaan yang menguntungkan, sehingga kini, Sun menganggarkan bahawa dia telah menjual lebih daripada 1000 lengan bionik tiruan buatan sendiri dalam lingkungan harga 3000 yuan ($ 490).

Sun, 53 berkata: "Dengan menggunakan tangan tiruan ini, saya boleh membantu keluarga dengan pelbagai kerja yang boleh saya lakukan. Saya boleh bertani dan bercucuk tanam. Oleh itu, saya bukanlah orang yang tidak berguna. Saya benar-benar berasa tanggungjawab saya semakin besar. Saya bukanlah orang yang membebankan. Saya boleh menjadi berguna."

KONGSI

& Komentar

Disclaimer TTO Media

Copyright © 2013 Tengok TV Online™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Powered By Blogger | Published By Pro Templates Lab