Wednesday 26 June 2013

Kejam! Kanak-kanak lelaki didera bapa tiri

Posted By: TTO Admin - 26.6.13



Seorang kanak-kanak lelaki 7 tahun yang disyaki didera oleh bapa tirinya ditemui dalam keadaan yang amat teruk dan menyayat hati di sebuah rumah sewa di Gong Badak, Kuala Terengganu. Badannya penuh dengan kesan bengkak dan lecur dicucuh rokok selain dibiarkan kebuluran sehingga tidak mampu berjalan.

Selain itu, seluruh badannya penuh dengan lebam termasuk mata dan mulut, kesan luka yang telah dijangkiti kuman dan bernanah selain dikurung sejak beberapa bulan lalu di rumahnya.

Penderitaan kanak-kanak itu akhirnya berakhir setelah diselamatkan oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat hasil laporan jiran yang prihatin. Jiran itu pergi ke rumah sewa setelah terdengar bunyi budak menangis selepas dipukul.

Ketika diselamatkan, kanak-kanak tersebut tanpa menghiraukan kesakitan yang dialaminya, dia terus meminta makanan dalam keadaaan terketar-ketar kerana kebuluran. Seluruh anggota keselamatan yang datang menyelamatkan kanak-kanak itu turut diselubungi pilu.

“Turut berjaya diselamatkan, dua lagi adik mangsa dan hasil pemeriksaan awal mendapati kedua-duanya mempunyai kesan dera dan dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah bagi pemeriksaan lanjut, sementara ibu mangsa juga dihantar ke hospital untuk mendapatkan rawatan susulan,” menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner K Manoharan .

"Semasa ditahan, suspek dan juga ibu mangsa didapati positif dadah methamphetamine,".

Menurutnya lagi, kes disiasat mengikut Seksyen 31 (1) (a) Akta Kanak-kanak 2001.

#Apa nak jadi dengan ibu bapa zaman sekarang. Tak berperikemanusiaan betul!

KONGSI

& Komentar

Disclaimer TTO Media

Copyright © 2013 Tengok TV Online™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Powered By Blogger | Published By Pro Templates Lab