Friday 22 May 2015

Sekolah Daif: Orang Sabah sangkal dakwaan Dr. Puad Zarkashi, dedah 3 Gambar Bukti

Posted By: TTO Admin - 22.5.15


Ramai yang melenting apabila terbaca dakwaan Dr. Puad Zarkashi mengenai keadaan sebuah sekolah di Keningau, Sabah yang amat daif. Hanya dengan dua keping gambar, Dr. Puad dengan lantangnya meletakkan kesalahan kepada TPM selaku Menteri dan Timbalan menteri pelajaran yang dikatakan malas untuk turun padang melalui status di ruangan Facebook.

Baca dakwaan beliau:
MASIH BELUM TERBELA. Ada orang posting pada saya gambar sebuah sekolah di Keningau yang terlalu daif. Puncanya pegawai yang bertanggungjawab tidak turun ke bawah. Kenapa mereka tidak turun ke bawah? Kerana Menteri dan Timbalan Menteri juga malas turun ke bawah. Justeru, mereka tidak akan tahu apa yang berlaku di bawah. Bunyi cantik di atas. Kerajaan belanja berbillion untuk 1 Bestarinet, tetapi apakah disiasat keberkesanannya. Itu belum lagi dipaparkan asrama dan rumah guru yang daif di kawasan pedalaman. Sepatutnya bila TPM jadi Menteri Pelajaran hampir dua penggal, maka cepatlah terbela sekolah sekolah daif terutamanya di pedalaman Sabah dan Sarawak. Turunlah ke bawah! Jangan banggakan PPPM kalau level playing field masih tidak sam
Namun, setelah disiasat, ternyata dakwaan Dr. Puad Zarkashi mengenai keadaan sekolah itu tidak benar. Perkongsian oleh seorang warga daerah Keningau menunjukkan keadaan sebenar dalam bilik darjah sekolah yang didakwa daif itu. Gambar itu jelas menunjukkan meja dan kerusi dalam keadaan baik dan tersusun rapi.

Malah, Dr. Puad Zarkashi juga ditempelak oleh seorang guru di daerah itu yang mempertikaikan sumbangannya kepada daerah Keningau ketika menjawat jawatan Timbalan Menteri Pendidikan pada penggal sebelum ini.


Sebagai seorang pemimpin yang pernah menjawat jawatan penting dalam Kementerian itu sendiri,  Dr. Puad Zarkashi sepatutnya lebih berhati-hati apabila menerima info yang belum dibuktikan kesahihannya. 

Lagi Gambar keadaan sebenar bilik darjah sekolah yang didakwa daif:



KONGSI

& Komentar

Disclaimer TTO Media

Copyright © 2013 Tengok TV Online™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Powered By Blogger | Published By Pro Templates Lab