Friday 15 May 2015

Cerita sebenar anak-anak tahfiz ditinggalkan di tepi jalan oleh pemandu bas

Posted By: TTO Admin - 15.5.15

Kecoh dua hari ini apabila beberapa keping gambar tersebar mengatakan sekumpulan anak-anak tahfiz dianiaya oleh seorang pemandu bas apabila ditinggalkan ditepi jalan. Kejadian itu didakwa berpunca apabila seorang ustaz menegur pemandu terbabit menghentikan lagu dangdut yang dimainkan sehingga menyebabkan pemandu tersebut berang.

Walaubagaimanapun, cerita di pihak pemandu pula mendakwa kisah kejadian itu diputarbelit sehingga menyebabkan pemandu itu dihentam teruk oleh Netizen.

Namun, melalui ruangan komen, seorang individu tampil mendedahkan jalan cerita sebenar kejadian itu. Baca lagi
Saya dah pun dapatkan keterangan dari kedua2 belah pihak...ini adalah suatu selisih faham antara ustaz dalam bas dengan pemandu bas tersebut...bagi saya kedua2 pihak ada salah dan silapnya..di pihak pemandu memang pemandu tu ada memasang cd lagu dangdut seperti yang didakwa..setelah ditegur pemandu tu pun menutup lagu tu..ok..dalam perjalanan mereka nak ke KL. ada seorang ustaz dalam bas tersalah meletakkan kakinya dan ditegur pemandu itu... terjadilah perbalahan ustaz dgn pemandu bas tersebut sehinggakan ustaz itu tidak mahu lagi meneruskan perjalanan dgn bas tersebut... ustaz itu meminta pemandu menurunkan mereka di Melaka Sentral kerana tidah mahu perkara lebih buruk terjadi sekiraya masih di dalam bas bersama pemandu itu... begitulah jalan cerita sebenarnya...

Ustaz tu pun dah ngaku dengan pihak pengurusan syarikat yang dia pun ada terkasar bahasa dengan pemandu... jadi kesimpulan macam dikata la ustaz dengan pemandu berbalah adik2 tahfiz tu yang dapat naya. Driver pun turunkan penumpang di Melaka Sentral atas permintaan ustaz berkenaan... hairan plak... kenapa admin yang viralkan kes ni dalam FB nya "DURRATUN NURIN " dah padamkan apa yang dia viralkan sebelum ni... dalam kes ni dialah batu api yang tak berfikir sebelum bertindak.
Semoga pencerahan mengenai kejadian ini dapat mengelakkan lebih banyak fitnah berleluasa. Adalah lebih baik kedua-dua pihak bertemu menyelesaikan perkara ini secara baik tanpa perlu meluahkan perkara ini di media sosial melalui cerita di satu-satu pihak sahaja.

KONGSI

& Komentar

Disclaimer TTO Media

Copyright © 2013 Tengok TV Online™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Powered By Blogger | Published By Pro Templates Lab