Thursday 10 July 2014

Peniaga online biadap maki pelanggan!

Posted By: TTO Admin - 10.7.14

Kita biasa dengar istilah "Customer always right". Tetapi sejauh mana kebenarannya? Jika di luar negara, mungkin istilah seperti ini dapat dipraktik & dilaksanakan tetapi tidak di negara kita.

Di bawah, adalah pengalaman seorang pengguna Facebook, Era Amanda yang juga seorang pelanggan menerima layanan yang buruk dari peniaga online, Baju Kurung Eklusif.

Adat bila berniaga, peniaga haruslah beradab dan bersabar dengan karenah pelanggannya. Dalam kes Era Amanda, perkara seperti ini tidak sepatutnya timbul jika peniaga terbabit memaklumkan lebih awal dalam iklannya bahawa hanya warna sekian-sekian sahaja yang ada.



Adakalanya kebodohan peniaga online ini tidak dapat dinafikan lagi. Jika anda ingin berada lama dalam industri berniaga secara online ini, pastikan anda memahami apa kehendak pelanggan. Fahami apa soalan-soalan yang akan diajukan. Bukannya melenting bilamana disoal dengan pelbagai-bagai soalan.

Untuk maklumat tambahan, Facebook Baju Kurung Eklusif bukanlah Facebook Page. Ia adalah personal Facebook dengan jumlah rakan 4400 serta 2000 followers. Bagaimanapun, pemilik akaun Facebook berkenaan telah menutup Facebook itu setelah perkara isu kebiadabannya menjadi viral di laman sosial. - Sumber

KONGSI

& Komentar

Disclaimer TTO Media

Copyright © 2013 Tengok TV Online™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Powered By Blogger | Published By Pro Templates Lab